wtorek, 16 października 2012

#7.

Każdy chyba uczynił choć raz w życiu coś, czego się wstydzi i z powodu czego miewa wyrzuty sumienia. (...) wyrzuty te mogą stanowić męczarnię dla duszy lub też być słabym zaledwie świerzbieniem na powierzchni pamięci; zależy to od kalibru owego uczynku, od tego – czy miało miejsce grube świństwo, czy też zaledwie potknięcie towarzyskie. Zależy także od kalibru, stylu i klasy człowieka. Jeden skręca się ze wstydu przez długie lata, bo zdarzyło mu się plotkować o osobie, której obecności nie był świadomy. Kto inny (...) skrzywdzi lub poniży bliźniego, oszuka go, pobije lub zabije – i nie będzie miał z tego powodu żadnych niepokojów, prócz może jednego, czy się jednak na nim ktoś kiedyś nie zemści. Różnie bywa.(...) przykłady można by mnożyć. Wniosek z nich jednak zawsze ten sam: mało kto może sobie powiedzieć „jestem w porządku”.

Ta choroba mnie wykańcza, mam nadzieje, że mi szybko minie, bo długo tak nie wyrobie, a teraz ciągle tylko kartkówki, sprawdziany, ogólnie sama nauka. Sama nie wierze, że aż tyle tego jest i nie wiem jak to ogarne, ale jeszcze troche. Czas szybciej by leciał gdybyś był.. To takie dziwne, gdy chcesz coś zrobić a nie możesz, wiesz ze nie powinieneś.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuje bardzo za każdy komentarz oraz odwiedziny na moim blogu ♥ . Wchodzę na każdego bloga więc wystarczy zostawić link! Obserwuje każdy blog, który mi się spodoba.